Psychologia sprzedaży i profesjonalna obsługa klienta

Czas trwania szkolenia: 2 dni (ok. 14 godzin)

Szkolenie to jest przeznaczone dla wszystkich, którzy w swej pracy muszą prowadzić szeroko rozumianą sprzedaż, a w szczególności dla:

  • handlowców i sprzedawców;
  • przedstawicieli handlowych;
  • pracowników biura obsługi klienta, których dodatkowym zadaniem może być sprzedaż

CEL

  • przekazanie podstaw wiedzy handlowej dotyczącej organizacji pracy, formułowania celów, planowania sprzedaży, nawiązywania i podtrzymywania kontaktów handlowych, bieżącej obsługi klienta, pracy z użyciem telefonu
  • poznanie i przećwiczenie kroków sprzedaży ze szczególnym uwzględnieniem zamknięcia sprzedaż
  • sprawdzenie znajomości produktów własnych oraz konkurencji – wpływu na skuteczność sprzedaży (test)
  • przekazania wiedzy dotyczącej umiejętności interpersonalnych, prezentacji siebie
  • umiejętności kreowania pozytywnego wizerunku handlowca
  • pokazania wpływu technik prezentacji produktu na skuteczność sprzedaży
  • swobodne komunikowania się z klientem
  • rozpoznanie potrzeb klienta
  • minimalizację stresu i obawy przed rozpoczęciem rozmowy handlowej
  • profesjonalne stosowanie najbardziej odpowiednich technik sprzedaży
  • rozwój umiejętności perswazyjnych

PROGRAM 

Filozofia sprzedaży i obsługi klienta

  • sposób rozumienia przedmiotu sprzedaży
  • odkrywanie, aktywizowanie i kreowanie potrzeb klienta

Typologia klientów

  • psychologiczna charakterystyka typów klienta
  • sposoby obsługi poszczególnych klientów

Zaawansowane techniki sprzedaży

  • praktyczne umiejętności rozpoznawania potrzeb klienta
  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań
  • radzenie sobie z zastrzeżeniami dotyczącymi ceny, jakości itp.

Metody komunikowania się z klientem

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania komunikatów niewerbalnych
  • odczytywanie ukrytych komunikatów rozmówcy
  • środki werbalne wykorzystywane w kontaktach z klientem
  • środki niewerbalne wykorzystywane w kontaktach z klientem
  • delikatne i miękkie wywieranie wpływu na ludzi (jak tonować emocje, a nie eskalować

Psychologiczne aspekty kontaktów z klientem

  • obraz profesjonalnego sprzedawcy; pracownik „wizytówka firmy”; JA jako sprzedawca – cele, dążenia, zadania
  • eliminacja stresu i nieśmiałości
  • typologia Klientów – kształtowanie zachowań poprzez indywidualne podejście do klienta

Proces sprzedaży:

  • komunikacja pozawerbalna
  • analiza obszaru rozmowy z klientem
  • efektywne zadawanie pytań i aktywne słuchanie klienta
  • ujawnianie potrzeb klienta
  • prezentacja zalet produktu w kategoriach korzyści dla klienta
  • przezwyciężanie zastrzeżeń klienta
  • tworzenie dobrego klimatu
  • wspomaganie klienta w podejmowaniu decyzji kupna
  • techniki negocjacyjne, zachowanie asertywne
  • techniki wywierania wpływu
  • zamykanie procesu sprzedaży
  • obsługa klienta po sprzedaży

Podsumowanie

  • Kulminacyjną częścią kursu jest przygotowanie i prezentacja własnej scenki sprzedaży i jej grupowa weryfikacja na podstawie zapisu utrwalonego na taśmie video.