Czas trwania szkolenia: 2 dni (ok. 14 godzin)
Szkolenie to jest przeznaczone dla wszystkich, którzy w swej pracy muszą prowadzić szeroko rozumianą sprzedaż, a w szczególności dla:
- handlowców i sprzedawców;
- przedstawicieli handlowych;
- pracowników biura obsługi klienta, których dodatkowym zadaniem może być sprzedaż
CEL
-
przekazanie podstaw wiedzy handlowej dotyczącej organizacji pracy, formułowania celów, planowania sprzedaży, nawiązywania i podtrzymywania kontaktów handlowych, bieżącej obsługi klienta, pracy z użyciem telefonu
-
poznanie i przećwiczenie kroków sprzedaży ze szczególnym uwzględnieniem zamknięcia sprzedaż
-
sprawdzenie znajomości produktów własnych oraz konkurencji – wpływu na skuteczność sprzedaży (test)
-
przekazania wiedzy dotyczącej umiejętności interpersonalnych, prezentacji siebie
-
umiejętności kreowania pozytywnego wizerunku handlowca
-
pokazania wpływu technik prezentacji produktu na skuteczność sprzedaży
-
swobodne komunikowania się z klientem
-
rozpoznanie potrzeb klienta
-
minimalizację stresu i obawy przed rozpoczęciem rozmowy handlowej
-
profesjonalne stosowanie najbardziej odpowiednich technik sprzedaży
-
rozwój umiejętności perswazyjnych
PROGRAM
Filozofia sprzedaży i obsługi klienta
- sposób rozumienia przedmiotu sprzedaży
- odkrywanie, aktywizowanie i kreowanie potrzeb klienta
Typologia klientów
- psychologiczna charakterystyka typów klienta
- sposoby obsługi poszczególnych klientów
Zaawansowane techniki sprzedaży
- praktyczne umiejętności rozpoznawania potrzeb klienta
- kształtowanie umiejętności zadawania pytań
- radzenie sobie z zastrzeżeniami dotyczącymi ceny, jakości itp.
Metody komunikowania się z klientem
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania komunikatów niewerbalnych
- odczytywanie ukrytych komunikatów rozmówcy
- środki werbalne wykorzystywane w kontaktach z klientem
- środki niewerbalne wykorzystywane w kontaktach z klientem
- delikatne i miękkie wywieranie wpływu na ludzi (jak tonować emocje, a nie eskalować
Psychologiczne aspekty kontaktów z klientem
- obraz profesjonalnego sprzedawcy; pracownik „wizytówka firmy”; JA jako sprzedawca – cele, dążenia, zadania
- eliminacja stresu i nieśmiałości
- typologia Klientów – kształtowanie zachowań poprzez indywidualne podejście do klienta
Proces sprzedaży:
- komunikacja pozawerbalna
- analiza obszaru rozmowy z klientem
- efektywne zadawanie pytań i aktywne słuchanie klienta
- ujawnianie potrzeb klienta
- prezentacja zalet produktu w kategoriach korzyści dla klienta
- przezwyciężanie zastrzeżeń klienta
- tworzenie dobrego klimatu
- wspomaganie klienta w podejmowaniu decyzji kupna
- techniki negocjacyjne, zachowanie asertywne
- techniki wywierania wpływu
- zamykanie procesu sprzedaży
- obsługa klienta po sprzedaży
Podsumowanie
-
Kulminacyjną częścią kursu jest przygotowanie i prezentacja własnej scenki sprzedaży i jej grupowa weryfikacja na podstawie zapisu utrwalonego na taśmie video.