(2 dni, ok. 14 godz.)
Szkolenie warsztatowe przeznaczone jest dla tych wszystkich, którzy prowadzą różnego rodzaju negocjacje, a w szczególności:
- handlowców i sprzedawców;
- negocjatorów;
- członków zespołów negocjacyjnych.
Dla każdego, kto chce usprawnić swoje umiejętności negocjacyjne, zarówno w sytuacjach związanych z pracą, jak i z życiem osobistym. W zależności od składu grupy kładziemy nacisk na różne aspekty prowadzenia negocjacji. Zarówno rozmowy z trudnym klientem, jak i targowanie się przy kupnie samochodu mają wiele cech wspólnych. Znajomość tych cech i stosowanie w negocjacjach kilku prostych technik pozwoli na osiągnięcie efektu zadowalającego obie strony.
CELE
- ocena własnego stylu prowadzenia negocjacji;
- poznanie właściwej struktury negocjacji;
- nauka technik negocjacyjnych;
- uwypuklenie mocnych stron i rozwój słabych stron jako negocjatora;
- nauka unikania pułapek negocjacyjnych.
PROGRAM
I. UMIEJĘTNOŚCI NEGOCJACYJNE
-
Omówienie podstawowej struktury umiejętności negocjacyjnych
-
Rozpoznanie własnego typu osobowości oraz mocnych i słabych stron
-
Partnerzy negocjacyjni o poszczególnych typach osobowości
II. STRUKTURA NEGOCJACJI
-
Omówienie kolejnych elementów negocjacji
-
Omówienie strategii negocjacyjnych
-
Wady i zalety poszczególnych strategii
III. PROCES NEGOCJACJI
-
PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI
-
OBSZARY NEGOCJACJI
-
BATNA, czyli wyznaczanie granic – omówienie
-
Etapy określania granic
-
Studium przypadku – jak wyznaczyć granice w wybranej sytuacji
-
-
EMOCJONALNY DYSTANS
-
Typy osobowości a emocjonalny dystans
-
Negocjacje z trudnymi partnerami
-
Studium przypadku – odgrywanie ról
-
-
KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH
-
Jak mówić, żeby nas słuchali i jak słuchać, żeby do nas mówili?
-
Omówienie podstawowych zasad komunikacji w negocjacjach
-
Moje silne i słabe strony w komunikacji – samoocena oraz informacje od innych uczestników szkolenia
-
Strategie komunikacji dla mężczyzn i dla kobiet, negocjujących z przedstawicielami płci przeciwnej
-
-
FINALIZOWANIE NEGOCJACJI
-
Finalizowanie negocjacji jako cel całego procesu
-
Jak uniknąć przeszkód w zakończeniu rozmów?
-
Najczęściej stosowane taktyki negocjacyjne
-
Taktyki negocjacyjne a finalizowanie rozmów
-
Podsumowanie
-
Kulminacyjną częścią kursu jest przygotowanie i przeprowadzenie scenki symulującej prowadzenie negocjacji indywidulach i/lub w zespole. Istnieje możliwość zapisu scenek na taśmie video. Kolejnym elementem szkolenia jest grupowe omówienie i weryfikacja zachowań poszczególnych osób.
-
Ta część szkolenia odgrywa bardzo ważną rolę w procesie kształcenia uczestników i pozwala na dostrzeżenie swoich własnych zachowań w jedyny i niepowtarzalny, a zarazem niezwykle efektywny sposób.