Skuteczne Negocjacje

(2 dni, ok. 14 godz.)

Szkolenie warsztatowe przeznaczone jest dla tych wszystkich, którzy prowadzą różnego rodzaju negocjacje, a w szczególności:

  • handlowców i sprzedawców;
  • negocjatorów;
  • członków zespołów negocjacyjnych.

Dla każdego, kto chce usprawnić swoje umiejętności negocjacyjne, zarówno w sytuacjach związanych z pracą, jak i z życiem osobistym. W zależności od składu grupy kładziemy nacisk na różne aspekty prowadzenia negocjacji. Zarówno rozmowy z trudnym klientem, jak i targowanie się przy kupnie samochodu mają wiele cech wspólnych. Znajomość tych cech i stosowanie w negocjacjach kilku prostych technik pozwoli na osiągnięcie efektu zadowalającego obie strony.


CELE

  • ocena własnego stylu prowadzenia negocjacji;
  • poznanie właściwej struktury negocjacji;
  • nauka technik negocjacyjnych;
  • uwypuklenie mocnych stron i rozwój słabych stron jako negocjatora;
  • nauka unikania pułapek negocjacyjnych.

PROGRAM

I. UMIEJĘTNOŚCI NEGOCJACYJNE

  • Omówienie podstawowej struktury umiejętności negocjacyjnych
  • Rozpoznanie własnego typu osobowości oraz mocnych i słabych stron
  • Partnerzy negocjacyjni o poszczególnych typach osobowości

II. STRUKTURA NEGOCJACJI

  • Omówienie kolejnych elementów negocjacji
  • Omówienie strategii negocjacyjnych
  • Wady i zalety poszczególnych strategii

III. PROCES NEGOCJACJI

  • PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI
  • OBSZARY NEGOCJACJI
    • BATNA, czyli wyznaczanie granic – omówienie
    • Etapy określania granic
    • Studium przypadku – jak wyznaczyć granice w wybranej sytuacji
  • EMOCJONALNY DYSTANS
    • Typy osobowości a emocjonalny dystans
    • Negocjacje z trudnymi partnerami
    • Studium przypadku – odgrywanie ról
  • KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH
    • Jak mówić, żeby nas słuchali i jak słuchać, żeby do nas mówili?
    • Omówienie podstawowych zasad komunikacji w negocjacjach
    • Moje silne i słabe strony w komunikacji – samoocena oraz informacje od innych uczestników szkolenia
    • Strategie komunikacji dla mężczyzn i dla kobiet, negocjujących z przedstawicielami płci przeciwnej
  • FINALIZOWANIE NEGOCJACJI
    • Finalizowanie negocjacji jako cel całego procesu
    • Jak uniknąć przeszkód w zakończeniu rozmów?
    • Najczęściej stosowane taktyki negocjacyjne
    • Taktyki negocjacyjne a finalizowanie rozmów

Podsumowanie

  • Kulminacyjną częścią kursu jest przygotowanie i przeprowadzenie scenki symulującej prowadzenie negocjacji indywidulach i/lub w zespole. Istnieje możliwość zapisu scenek na taśmie video. Kolejnym elementem szkolenia jest grupowe omówienie i weryfikacja zachowań poszczególnych osób.
  • Ta część szkolenia odgrywa bardzo ważną rolę w procesie kształcenia uczestników i pozwala na dostrzeżenie swoich własnych zachowań w jedyny i niepowtarzalny, a zarazem niezwykle efektywny sposób.